ponedeljek, 1. avgust 2016

Osojsko jezero aka Ossiachersee

Zelo simpatičen izlet.
Že pot do tja je meni všeč (čez Ljubelj, v spomin na stare dobre čase). Osojsko jezero je malce bolj SZ od Vrbskega jezera (Wörtersee) in leži tik pod goro in smučiščem Gerlitzen. To pomeni, da je tam na vroč poleten dan tudi do 5 stopinj manj kot npr.v Ljubljani. Tudi ob mojem obisku je bilo.


Okoli Osojskega jezera je idilična in lepo urejena kolesarska steza (sem tudi že sprobala), tokrat pa smo šli samo na kopanje. Slučajno smo naleteli na eno mini lušno (privat) parcelo, ki ni bila ograjena, tik ob jezeru in se odločili vsidarti kar tam. Sicer je kopanje (razen enega ali dveh javnih kopališč, kjer je veliko 'šundra') povsod plačljivo. Najsi bo to v kakšnem od kampov ali pa kar ob posameznih gostiščih, kjer lepo tržijo svoj košček obale. Po večini je lepo urejeno (s pomolčki, drevesi in travico), cena dnevnega kopanja za odraslega je ca. 3-4 €, parkiranje je povsod brezplačno. Pozor za pasjeljubce -  ponekod imajo celo urejene plaže za pesjane in lepo je videt lastnike s po enim ali več psov, ko poležavajo v senčki na trati in uživajo poletje ne da bi jih kdo preganjal.


Voda v Osojskem jezeru je bila tokrat topla na zgornjih 30 cm gladine :), zadnjič pa je bila 'cela' bolj topla. Kulinarične ponudbe je res veliko, po večini ponujajo ribe, se pa dobi vse sorte jedi. Veliko restavracij ima na meniju tudi vegetarijanske in veganske jedi. Po mojih izkušnjah so vsi zelo prijazni. Razen v restavraciji Deutscher Peter na avstr.strani prelaza Ljubelj, kjer je navadna črna kava 2,90 € in ko 3x vprašaš koliko in omeniš, da to je pa kar drago, ti rečejo Ja, das ist Österreich! :) Ja wohl, sem pač z Balkana. And I like it :)


Na poti nazaj smo se ustavili še ob Vrbskem jezeru (na J strani), kjer je tudi mesto ob cesti za brezplačno parkiranje in lušna mini obalica z drevesi in trato in nadlepim vhodom v morje (pardon, v jezero - če pa res zgleda tako kot morje!). Voda v Vrbskem jezeru je bila zelo topla, nadvse prijetna in čudovito smaragdne barve, ko je skozi večerne nevihtne oblake pokukalo sonce.


Nas je spraševala tetka natakarica ob Osojskem, kako to, da pridemo k njim na 'počitnice', izlet, kako da ne gremo na morje. Nak - če je poletna sobota in imam fraj dan me za noben denar ne spraviš proti jugu, na asfalt, v kilometrske kolone in med 'čavapčiče' na bližnjih obalah... Raziskujem jezerca...








2 komentarja:

  1. Všeč. Zelo. mene tudi vleče v 'našo' Avstrijo. Lahko predlagaŠ kakšno gostilno kjer se dobi kaj več veganskega kot je kuhana zelenjava? Če morda veš. Hvala za ta opis, super je.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, jaz sem zdaj dvakrat jedla tule: http://www.schlosswirt-ossiach.at/de/ Vidim, da na netu nimajo napisano, da bi imeli kaj veganskega, tam pa imajo na špajzekarti (že na dvorišču) lepo napisano. Ni ravno veliko izbire, ena do dve jedi veganski, se pa lahko po moje tudi kaj da zmenit, da vegetarijansko spremenijo v vegansko. Jedi so vedno lepo pokombinirane. Ni pa ravno poceni; no tudi za umret drago ni :) Ena taka jed, npr.kaka krompirjeva zloženka v korenčkovi omakci pa zraven sveža zelenjava zna biti okoli 8-9 eur. Imajo pa v skoraj vseh jedeh take divje reči (koprive ipd.). Zadnjič sem opazila, da je eno restavracijo pod njimi tudi vegetarijanska ponudba (za vegansko pa nisem prepričana). Še eno gostilno nižje (čisto pri vodi - od tam so tudi fotke) je pa super kavo pit - pod divjimi kostanji... Kaj imajo pa za jest pa ne vem, ker sem prišla ob pol 4ih in je bila Küche schon geschlossen :) Ossiach je sicer relatvno velik in zato taka ponudba, v bolj mini restavracijah pa po moje bolj ribe 'laufajo'. Več pa še nisem uspela proučit. Jaz sem bila že fascinirana, da sploh kdo pomisli na vegane in kot si rekla, ne streže samo kuhane zelenjave :) Okoli Vrbskega zna biti pa še bolje glede tega (ker so bolj fensi). Sicer se da pa fino preživet tudi ob sendvičkih s popečenimi bučkami, paradižniki in humusom ter poleg stročji fižol v solati :) (moj piknik ob vodi nazadnje).

      Izbriši