torek, 25. junij 2013

Mravlje, boj z njimi in naravno škropivo proti listnim ušem


Pri nas na vrtu (in okoli hiše) se gremo vojno z mravljami. Ker pa smo bolj pacifistično naravnani, jih skušamo na čimbolj naraven način prepričati, da bi šle drugam.

Cimet sicer neverjetno dobro učinkuje. Nobena noče preko. Cel zastoj se je naredil pred črto. Cela zmeda. Prvih 15 minut. Ko se navlaži, jih pa prav nič več ne zanima. Veselo hodijo čez. Ali pa gredo naokrog. Ker pač ne moreš narediti neskončne črte :) Skratka cimet je v redu, če jim hočeš malo otežit delo.


Potem sem iz eteričnih olj izdelala škropivo proti mravljam. Približno 200 ml vode in po 5 kapljic eteričnega olja (EO) poprove mete in limone. Sem jih škropila, pa so postale samo malo zmedene. Niso imele več ceste lepo v ravni vrsti, ampak so se razpršile. Zgleda, da jim je samo malo smrdelo.

Mravlje imajo več cest s sosedovega travnika proti naši hiši in očitno svoj drugi dom na več mestih v izolaciji naše kleti (in sten in strehe).

So si pa našle tudi fino mesto za farmo listnih uši na mojem rožmarinu! Na gosto malih zelenih golazni! Ker je rožmarin v loncu sem ga najprej nesla pod tuš. Tuširala sem ga izmenično z zelo vročo in mrzlo vodo (ker sem se bala, da ga bo samo vroča preveč zdelala). Uši sem lepo sprala. Potem pa sem naredila še škropivo proti ušem. V bistvu je podobno kot proti mravljam. 

V približno 2 do 3 dcl SLANE vode (dodala sem en velik ščepec soli) sem zamešala 10 kapljic EO poprove mete in 5 kapljic EO čajevca. Rožmarin sem obilno poškropila. Uši je 'svrlo', mravlje so pa začele bežat. Umrla ni po moje nobena. No, čez dva dni sem opazila zopet ene 10 mravelj, kako pridno na novo postavljajo svojo mini farmo. Zdaj skušam škropiti vsak dan (ali vsaj vsak drugi dan) in upam, da bodo dojele, da MOJ rožmarin NI ugodno mesto za ušjo farmo.

V knjigi A kot aromaterapija avtorica poleg poprove mete priporoča proti mravljam tudi EO pomaranče, kafre ali bora. Vse to je sicer res bolj humano prepričevanje črne vojske, naj se preusmeri drugam. Bojim pa se, da bom kmalu kupila strupen prašek, ki ga mravlje znosijo v gnezda in uniči celo zalego. Ni mi všeč, da so okupirale hišo, da uničujejo izolacijo, da rastline naseljujejo z ušmi. Imajo prostrane površine, travnike in gozdove, kjer si lahko uredijo miren dom. 

Če pa ima kdo čimbolj human, naraven in učinkovit način za boj proti mravljam, naj lepo prosim sporoči. Omenjeno škropivo proti ušem pa zaenkrat deluje vrhunsko. 



1 komentar:

  1. Sedaj sem iz vrta prišel gledat na Google ali je kaj kdo svetoval kako odstraniti neskončno število gnezd mravelj!
    Žal ničesar eko ne najdem, zdravje in pomanjkanje denarja mi ne da možnosti za nakup strupov-
    Ne pomaga mi drugo kod da jim naganjam uši in prekopavam gnezda da jih saj malo omejim in polovica pridelkov ostane meni.
    Seveda bom vesel če sploh kdo to bere in in ima kako domačo učinkovino!

    OdgovoriIzbriši