četrtek, 1. avgust 2013

Zelenjavna pita

Nisem ravno ljubiteljica blitve. Najbrž zato, ker sem jo dosedaj dobila na krožnik v gostilnah, zmešano med krompir. In mi res ni bila všeč. Zdaj sem jo pa parkrat dobila v dar, domačo, in sem pozitivno presenečena. Se jo kar da porabit :)

Na netu pri Meliti, ki ima FB stran za bio sladice, sem našla en preprost recept za zelenjavno pito in se odločila, da tako porabim blitvo z maminega vrta. Recept je prekopiran direktno od Melitke (fotke so moje), sem pa dodala svoje komentarje.



Zelenjavna pita

Testo:
150 g moke (v mojem primeru pirina T630) - tudi jaz sem dala pirino polnozrnato
žlička suhega kvasa
60 ml rastlinskega napitka (npr. riževega) - jaz sem dala sojino mleko
40 g rastlinske margarine - ker nisem prijateljica margarine sem dala kar maslo
žlička soli
malo slada - jaz sem dala rjav sladkor


Iz sestavin zamesimo testo kot za kruh: suhi kvas raztopim v malo vode, dodam slad in počakam, da malo naraste. Vse skupaj dodam moki, kateri prilijem še napitek, dodam margarino in posolim. Dam v skledo in pustim vzhajati.
Ko je testo že naraslo, v ponvi na hitro prepražim na kocke narezano bučko in pa korenček, dodam strt česen in začimbe (zeliščno sol, kurkumo, galgant, svež timijan...). Posebej zmešam 3/4 kisle smetane z jajcem, da dobim gladko maso, dodam še muškatni orešček.

Testo razvaljam na pomokani površini in dam na pomaščen pekač tako, da razporedim testo tudi po stranicah pekača. V smetano z jajcem zamešam še prepraženo zelenjavo in vse skupaj polijem po testu. Dam v ogreto pečico in pečem cca 1/2 ure na 180 stopinj. Ponudim toplo, odlično pa je tudi hladno.

 Jaz sem prepražila na olivnem olju ene 4 velike korenčke, malo česna in veliko blitve. Pa kurkumo, svež timijan, origano, poper, sol. Ostalo po receptu. Aja, no, naredila sem še malo več testa, ker ne tehtam natančno in moram potem dodelovat recepte.




Pita je bila zelo dobra, hladna pa super! Zelo enostavno, všeč mi je tudi, da lahko noter podelaš vso zelenjavo, ki se nabira v hladilniku ali pa je trenutno v izobilju.

Bom pa drugič naredila eno tako bolj 'pitasto' testo. To je bilo bolj kot za pico, bolj kruhasto. Saj je dobro, ampak jaz obožujem krhka pitasata testa.



Pa veste kaj je še super? Pečt takšno pito v pečici v podstrešnem stanovanju v vročinskem valu, ko temperature zunaj dosegajo rekordne višine. :D  Priporočam!
 Hahahahaha :P

PS: Najbrž so se mi zaradi vročine skisali možgani. Ne me resno jemat.




2 komentarja:

  1. Oh, tole pa res izgleda odlično. Obožujem zelenjavne pite. Obvezno za probat! Hvala za recept.
    lp

    OdgovoriIzbriši
  2. Super recept! Jaz blitvo kar precej uporabljam, sem ravno mislila en recept objavit v kratkem :)

    Sicer pa imam rada tvoje komentarje, res me nasmejiš :) Tale z vročinskim valom je spet fajn :))

    OdgovoriIzbriši