petek, 24. maj 2013

Čistilo za pomivanje posode - narejeno doma


Danes poročam o eksperimentu, s katerim sem želela scoprat čistilo za pomivanje posode.

V brošurci, ki jo dobiš zraven nekaterih pralnih oreščkov je recept.

Prevretek iz pralnega oreščka za različne namene:
Približno 50 g polovičnih lupin (ali pa še manjših koščkov) kuhaš 10 do 15 min v enem litru vode. Potem precediš, ohladiš in to je to.

Opozorilo: ta šmentana reč je tako kipela, da je joj! Še blizu vrenja ni bilo pa sem za minutko odmaknila oči in vuš! Cel vulkan ven iz lonca, kar polivalo se je po pultu, štedilniku... Hitreje in veliko obilneje kot npr.mleko.

Pa sem najprej s tem zvarkom pomila umivalnik v kopalnici in je bil rezultat dober. Fino se je pomilo.

Potem sem pa želela pomit posodo pa nisem bila tako impresionirana. Res veliko te rjavkaste vode sem morala zlit na gobico, da je približno opravilo delo (se borilo z maščobo). Saj ko se je posoda (in tudi gobica) razmastila, se je začelo tudi kar dobro peniti, ko si stisnil gobico.

Po parih dneh je zvarek začel malce dišat po kislem (ne moteče).


                            

Zaključek:
Zvarek iz pralnih oreščkov je ok za čiščenje malo umazane kopalnice, za pulte, pomivalno korito, štedilnik... Pri mastnih zadevah pa ni tako učinkovit. V dveh tednih sem porabila 1 liter tega prevretka.
Zaenkrat si bom zopet omislila ekološko sprejemljiv detergent za posodo, ga zalila z vodo (1/3 detergenta, 2/3 vode; ker je tako popolnoma isto učinkovit, porabiš ga pa 3x manj). Oreščke pa bom raje še naprej uporabljala za pranje perila.




V brošurci o pralnih oreščkih ta prevretek priporočajo tudi za zaščito rastlin (si predstavljam, da škropivo), kot šampon, tekoče milo, šampon za živali ipd. Bom še enkart naredila prevretek pa stestiram še kot šampon... Itak, da bom poročala :)

Ni komentarjev:

Objavite komentar